We zijn vertrokken

25 september 2023 - Sézanne, Frankrijk

Zaterdag 16-9

Na de gezellige verenigings BBQ op de tuin voor de afsluiting van het tuinseizoen, en de nog leukere after-party bij de tuinburen Petra en Marcel, sluiten we op zondag het tuinhuis en tuin af voor de komende winterperiode.

De maandag gebruiken we om thuis op te ruimen en de camper te vullen met de dingen waarvan we denken nodig te hebben in de komende maanden. En ook deze keer gaan we vast weer dingen vergeten, maar dat is nou eenmaal zo.

Dinsdag 19-9

Vandaag is het zover, de laatste dingen gaan de camper in en worden we uitgezwaaid door Linda en Patricia, medewerkers van Belvedere. En dan echt op weg voor onze 3e overwinteringsreis richting Portugal. De route zal niet heel veel afwijken de andere jaren, dus na Frankrijk, Noord-Spanje gaan we Portugal in op weg naar de Algarve waar we ongeveer 2 maanden zullen verblijven.

Maar de eerste stop is op de Camperplaats (CP) in Zundert waar vandaan we de volgende dag op bezoek gaan bij onze lieve campervrienden Greta en Pieter, die helaas door omstandigheden dit jaar niet kunnen afreizen, we gaan ze missen deze reis.

Donderdag 21-9

Na veel regen de afgelopen nacht en ook onderweg arriveren we rond 15:00 op de CP aan de Maas bij Vireux-Molhan. een prachtige plek met uitzicht op de Maas. Morgen door naar het huis van Selma in de franse Ardennen.

Ook deze nacht veel regen maar onderweg naar Selma en Arnold, is het het droog en komen we na de lunch aan in Brieulles-sur-Bar. Na bijgepraat te hebben gaan we op weg naar een Brocante die helaas was gesloten. Terug bij het huis drinken we in de super leuke lokale kroeg een wijntje en sluiten we de gezellige dag af met eten in het restaurant en spelletjes thuis.

Zaterdag 23-9

De dag begint met een heerlijk ontbijt en daarna nog even met elkaar naar de lokale Brocante. Er wordt een “hooihark’ en een “gewei” gekocht voor ons tuinhuis, Terug bij het huis nemen we afscheid van Selma en Arnold en gaan op weg naar onze volgende stop in Connantre, zij gaan terug naar Nederland. Het was weer super gezellig met elkaar.

De CP in Connantre herkennen we bij aankomst, er is plek maar alleen onder de bomen. De volgende ochtend is het prachtig weer maar in de camper blijft het donker door de bomen boven de camper. Dus snel hier weg en op naar de camping in Sezanne waar we een mooi plekje kunnen uitzoeken. Stoelen en tafel naar buiten het is prachtig weer.

Zondag gaat de BBQ aan en schakelen we over naar het franse leven, dus in de middag de warme maaltijd gevolgd door een “uiltje” in de stoel in het zonnetje.

Liefs Arnold en Marjo

1. Hanneke:
    25 september 2023
    Wat een leuk verslag op naar nog meer zon uren. Gr hanneke frans
  2. Piet en Hannie:
    25 september 2023
    Erg leuk verslag maar ik maak mij toch zorgen .Als er bij de eerste brocante al ingeslagen wordt ,hoe gaat zich dat dan verder ontwikkelen. De reis is nog lang maar als het echt te gek wordt moet je het tijdig laten weten want dan monteer ik de trekhaak weer en brengen wij het karretje mee als we naar Altura komen. Prettige reis. Groetjes Piet en Hannie.
  3. Laura:
    25 september 2023
    Klinkt als een goed begin !
    Leuk geschreven
    Geniet ervan
    Groetjes uit Rijswijk !!
  4. Nicolette Blok:
    Heerlijk weer onderweg ! Zon komt jullie tegemoet ☀️🌞🌤️
  5. Hans en Carla:
    25 september 2023
    Goede start en nu een goed vervolg 😘
  6. Karin, Kenn en Ijeoma:
    26 september 2023
    Het begin van jullie verhaal is er, op naar veel leesplezier voor ons en reisplezier voor jullie! ❤️
  7. GrePi:
    26 september 2023
    Prachtig verhaal van jullie start van de 3e overwintering. Ga zo door. Veel veilige kilometers met veel plezier.
  8. Dinysonneveldt:
    26 september 2023
    Jammer van de regen in het begin, maar desondanks genieten jullie alweer van alles wat op jullie pad komt. Geniet nu weer van Frankrijk ,er is daar genoeg te zien.
  9. Bep van der Straaten:
    26 september 2023
    Ik geniet mee. Blijf svp schrijven.
  10. Maryvdboogaard:
    26 september 2023
    Heerlijk verslag, geniet van jullie reis
  11. Elly en Richard:
    26 september 2023
    Wat kunnen jullie toch gezellig en levendig schrijven. Het klinkt als een heerlijk begin van jullie overwintering. Heel veel plezier en tot het volgende verslag. Leuk.
  12. Claea:
    26 september 2023
    Heerlijk om door te gaan met feesten en Bbq .. genieten van alles wat je tegen komt … en wat goed dat je een flinke camper hebt voor mooi brocante vondsten ..👍👍 geweldig .. snel door Frankrijk heen ..🙈 het Brocanteland 😂😂 de zon op jullie bolletje een 🍷 en zingend naar de volgende bestemming 🎈🎈🎈 liefs van ons 😘😘
  13. Hanneke:
    26 september 2023
    Geniet van iedere minuut. Veel plezier!
    Liefs, Han. 😘
  14. Petra Brijer:
    26 september 2023
    Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen! Heerlijk genieten samen 😘😘
  15. GrePi:
    1 oktober 2023
    Veel plezier in Brive La Gailarde met familie.😘 (1/10/2023)
  16. Ilona:
    3 oktober 2023
    Wat leuk om te lezen en er een beetje van mee te genieten!
    Maar idd pas maar op met al die brocante marktjes dat wordt zwaarder terug!
    Genietse dikke knuffel Martin Ilona en Luca
  17. Reis Blog Arnold en Marjo: