Volle camperplaatsen

14 februari 2024 - Sueras, Spanje

29-1

Vertrek uit Ronda en via de A-397 richting Marbella. Een prachtige route door de bergen met het hoogste punt op 1065 mtr! Prachtige vergezichten, diepe dalen en soms net een maanlandschap. Na Marbella via de A7 langs de kust, en gestopt in Torremolinos voor een paella aan het strand. Overal staan campers in de stad want alle cp's staan vol. We nemen het risico niet om te blijven staan in de zijstraat en rijden omhoog naar Alhourin de la Torre. Na 2 nachten hier naar een verzorgingsplaats gereden voor service. Daarna naar Torremolinos voor een ontmoeting met buren uit Belvedere. Samen even een hapje gegeten en bijgekletst, was echt super gezellig.

We vinden een slaapplek op de parkeerplaats bij de enorme jachthaven van Torremolinos. Heerlijk rustig geslapen en ook de passerende politie heeft ons met rust gelaten. Dan richting Almeria via de A7, maar wat een minder mooi gedeelte van Spanje is dit. Km's plastic kassen die de bergen bedekken, 't zal nodig zijn, maar lelijk om te zien. Geplande stop in Almerimar aan de jachthaven waar we het laatste plekje hebben want ook hier staat het helemaal vol. Maar 't is een prachtige plek, de zon schijnt weer en dus eerst even op het terras genieten. Morgen een dagje fietsen door het prachtige natuurgebied hier.

4-2

Na een wat onrustige nacht door de bassen van de lokale disco zijn we vanochtend met zonsopgang vertrokken uit Almerimar. Onderweg zien we de besneeuwde bergtoppen van de Sierra Nevada. De A7 gaat ook hier de eerste 60 km tussen de kassen door. Maar even voorbij Almeria gaan we door de een prachtig natuurgebied dwars door de bergen. Het lukt ons weer om ons vast te rijden in een dorpje waar de mensen volgens ons nog nooit een camper hebben gezien. Met hulp van de bewoners lukt het om te keren en komen we uiteindelijk op de geplande locatie in Mojacar. Een prachtig dorp gebouwd tegen een berg op 140 mtr hoog. De CP is een parking waar geen plekken zijn aangegeven voor de campers, maar we staan weer op een prima plek. Wandeling door het leuke dorpje waar het symbool van de "Indalo" centraal staat. De Indalo is een rotstekening uit de steentijd gevonden in de provicie Almeria, en is een mensfiguur met de handen gebogen boven het hoofd.

De volgende dag worden we vroeg gewekt door bewoners die hier massaal parkeren om hun kinderen naar school te brengen, dus zijn we snel weer op weg. Via een prachtige kustweg rijden we richting Mazzaron, en op de meest mooie plekken staan campers, soms vlak aan het strand, andere op hoger gelegen plaatsen. Maar of ze de volgende dag er nog staan weet ik niet😉. Aangekomen op de CP in Mazzaron is er gelukkig plek weliswaar zonder stroom maar met dit weer is dat ook niet echt nodig. Dinsdag op de fiets naar Puerto de Mazzaron, via de kust naar Bolnuevo en na de lunch weer terug. Vandaag (woensdag) is het wasdag, alleen werkt de wasmachine niet echt mee. Na de bbq nog even op de fiets naar de verlaten mijnen van Mazzaron waar o.a zilver werd gewonnen. Een spookachtig gebied met veel vervallen gebouwen.

8-2

Vanuit Mazzaron hebben we contact gehad met onze nieuwe locatie en onze plek is vastgelegd. We rijden naar Monovar naar de CP van Kim en Jaap, die hier 2 jaar geleden met zoon Brent naar toe zijn geëmigreerd. Zij ontvangen ons op hun geweldige plek, die van alle gemakken is voorzien. Gewoonte hier is om aan het eind van de dag te verzamelen op het "wijnplein" voor een borrel en gezellig samenzijn bij het houtvuur. Bijzonder is dat op deze middag ook hun vrienden Melissa en Bastiaan, de winnaars van het programma "het Spaanse dorp Zarra" aanwezig zijn. Het wordt een heel gezellige avond.

Vannacht heeft het geregend en ook de rest van de dag blijft het onbestendig, met weer veel regen aan het einde van de dag.

Maar vandaag zaterdag, schijnt de zon volop maar waait het erg hard. Halverwege de middag gaan we wandelen met een groepje van de CP onder leiding van Jaap, Brent en de honden Teun en Willem. Het is een super mooie omgeving en de natuur staat in de voorjaarsstand, de mimosa en amandelbomen bloeien prachtig. We besluiten de dag en ons verblijf hier, met een gezellige borrel.

Morgen gaan we hier weer weg, maar gaan vast nog 's terugkomen.

We nemen afscheid van Kim, Jaap en Brent, nemen nog een 5 liter vat rode wijn mee en gaan op weg naar Bellus, een kleine 100 km verderop. Op de CP is gelukkig voldoende plek. Het is een prima ingerichte plaats door de gemeente Bellus, vlak achter de stuwdam. Maandag is het weer prachtig weer en gaan we op weg naar het gemeentehuis om ons verblijf hier te betalen. Iets wat alle aanwezige camperaars hier zouden moeten doen maar.....

Een kostbare camper, maar de 2 euro per nacht is toch voor sommigen teveel! In het plaatsje zelf is niet veel te doen, mooie muurschilderingen maar weinig vertier. Inmiddels is de wind aangewakkerd tot een flinke storm.

Na 2 nachte Bellus rijden we naar de camperplek in Sueras. Is een kleine plek voor slechts 6 campers, en zijn de 4e hier. Suares is een schilderachtig dorpje tegen de berghelling aangebouwd, dus een flinke klim naar het centrum. Afgelopen weekend was hier het "stierenrennen" wat nog te zien is aan de hekken die overal in het dorpje staan en de afscherming voor de voordeuren van de huizen.  We sluiten de dag af in het zonnetje met een wijntje. Morgen een camper opruim en schoonmaakdag en dan weer verder.

Ook de komende dagen zullen we steeds korte ritten en stops maken op weg naar huis.

Liefs Arnold en Marjo

1. Claea:
    14 februari 2024
    Lieve Hollandesses 🤗 wat klint dit alles weer zoals het leven bedoelt is “ Viver la vida” .. mooie tegenstellingen en wij kennen de enorme plastic ( verwaaide) kassen .. ( zou toch echt fijn zijn ( NOODZAKELIJK) om hier een andere oplossing voor te vinden .. ieder tomaatje ietsje duurder bijvoorbeeld ..
    Het zonnetje in Spanje zet de bastonen in beweging zo ook jullie weer op weg naar een “ Mooie herinnering “ .. geniet en liefs vanuit het waterige Holland 🌼🌼🌼🧡🧡🌟
  2. Marieke:
    14 februari 2024
    Ziet er weer super uit 🥰
  3. Laura:
    14 februari 2024
    Wat een mooie foto’s ! Leuk hoor. Ik zei het al tegen mar… het is al bijna begin maart. Tijd voor Rijswijk :) Geniet er nog even samen van!!
  4. Dinysonneveldt:
    14 februari 2024
    Mooi verhaal weer en zoveel ontmoetingen onderweg dat verrijkt het leven .
    En dan steeds weer die zon die schijnt, hier vandaag weer hele dag regen !
    Blijf samen vooral genieten , kijk goed uit en kom weer heelhuids thuis . Dank weer voor jullie verslag .
  5. Hanneke:
    14 februari 2024
    Oh op weg naar de tuinklus nou genoeg te doen dus geniet nog maar even van de tour terug.
  6. Paul de Klerk:
    15 februari 2024
    Weer met veel plezier en fantasie jullie blog zitten lezen.
    En genieten van van de bijzondere foto's.

Nog heel veel plezier samen.
    Groetjes uit het Rijswijkse.
  7. GrePi:
    15 februari 2024
    Fijn om te lezen weer. En jullie "rondje" krijgt al aardig vorm. Maar doe rustig aan, het is hier zinken of verzuipen. Wat een nattigheid. Trouwens zijn jullie in de buurt: kom dan wat "nattigheid" halen bij ons. Liefs van Greta en Pieter
  8. Anneke Overvoorde:
    15 februari 2024
    Leuke avontuurlijke reportage. Vooral de stop in Carihuela. Was echt een verrassing voor ons om met jullie bij te kunnen kleppen en te lunchen. Op naar het moussaka avontuur op de 13e maart!!!
  9. Hanneke:
    15 februari 2024
    Weer een super leuk verhaal, weer genoeg gezien en beleefd. Geniet nog ff van over het algemeen mooie weer in Spanje. Hier alleen maar nattigheid en wind. Tot snel.
    Liefs, Han.
  10. Dick en Vera:
    15 februari 2024
    Weer zo’n mooi reisverslag van jullie reis. En wat een herinneringen maken jullie. Geweldig om het bijna live mee te maken. En een leuke ontmoeting met onze wederzijdse Belvédère bewoners. Fijne reis verder in de richting van huis.
    Groetjes Dick en Vera
  11. Selma Knulst:
    15 februari 2024
    Hai globetrotter, wat grappig dat jullie Melissa en Bastiaan hebben ontmoet uit Zarra. Wij hebben programma gevolgd. Bleek dat ik al jaren een tas van Bianca in bezit heb. (1 vd andere kandidaten)

Jullie hebben gelukkig beter weer, mooie ontmoetingen, prachtige uitzichten en leuke dorpjes gezien.

Nog even en dan zijn jullie weer in het saaie Nederland. 😁
    Geniet ze nog. 😘😘
  12. Ilona:
    15 februari 2024
    Wat leuk om een beetje mee te genieten van jullie heerlijk relaxte leventje zo!
    Geniet er van en breng wat van die zon mee richting huis we kunnen het gebruiken! 🌧️lieve groetjes van Martin&Ilona&Luca
  13. Elly en Richard:
    15 februari 2024
    Hallo lieve buurtjes. Wat weer een heerlijk verslag om te lezen hoeveel moois jullie zien en meemaken. Ook dit keer weer prachtige foto’s. Vandaag hebben wij hier ook kunnen genieten van zon en 16graden. Vandaag dus voor ons ook een heerlijke strandwandeling. Jullie gaan nu weer rustig richting Rijswijk. Geniet er nog maar lekker van. Lieve groet.

Jouw reactie