Familie bezoek

1 oktober 2023 - Saint-Aulaire, Frankrijk

24-9

Na een vroege start voor Max en mij (7:00) rijden we naar de CP in Connantre en ook hier hebben we bij aankomst al een keer gestaan! De plekken zijn in het bos onder de bomen, prachtig maar dat is met het mooie weer voor de komende dagen niet de beste plek. Dus schuiven we de volgende dag op naar Sezanne op de camping Municipal waar we lekker in het zonnetje kunnen staan en de BBQ aan. Na een heerlijk rustige nacht wandelen we naar het dorp en eten we op het terras van de brasserie.

26-9

Vertrek naar Treigny om van daaruit op de fiets het kasteel van Guedelon te gaan bezoeken. Daar bouwt men, volgens originele tekeningen, materialen en technieken uit de middeleeuwen, een kasteel. De CP in Treigny is prima, t.o. de begraafplaats met rechts de brandweerkazerne, dus is hopelijk het grootste deel van de tijd rustig.

27-9

Top fietsweer dus komen de fietsen uit de garage en staan klaar voor vertrek. In de folders die we gisteravond aan de camper hebben gekregen, kijk nog even naar die van Guedelon voor de route. Uit openingstijden op de achterzijde lees ik dat het kasteel op dinsdag en woensdag is gesloten.      En zo zie je maar weer dat je met een goede planning teleurstellingen kunt voorkomen.😉 Dan maar op de fiets een rondje in de omgeving die eindigt op het terras van het lokale restaurant. Morgen starten we de dag met een bezoek aan het kasteel, maar nu met de camper.

Om 10:00 uur is het al behoorlijk druk op de parkeerplaats en wandelen we over het grote bouwterrein met vele ander bezoekers.  Buiten het in aanbouw zijnde kasteel zijn er overal werkplaatsen waar steenhouwers, timmerlieden, smidsen en nog vele andere ambachten aan het werk zijn en uitleg geven over hun werkzaamheden. Na 3 uur rondwandelen, lunchen we in de camper en dan op weg naar Neuvy-sur-Barangeon, een voormalige camping aan een meertje. Tijd om even onderuit in het zonnetje te gaan lezen.

29-9

De reis naar onze franse familie is voor ons wat ver dus overnachten we nog even in Nieul aan de voet van het chateau waarvandaan we de volgende dag vertrekken naar St Aulaire, het huis van Marieke, Fred, Eline en Julie. Zij hebben kort geleden een echt enorm stuk land naast hun huis aangekocht en daar even een plekje vrijgemaakt voor de camper.

Fred staat al op de weg als we aankomen en wijst de plek aan. Zonder ook maar even te gaan kijken, draai ik van de weg het land op. De bocht die ik maak is te krap en beland met het achterwiel in een greppel waarbij met een flinke klap, de achterkant van de camper het asfalt raakt.                    Met behulp van de oprijblokken komen we er weer uit, maar eerste schade is een feit!  Gelukkig mogen we met toestemming van de buren op de oprit van hun, in aanbouw zijnde huis staan.

Gezellig bijpraten, een drankje en een duik in het nieuwe zwembad, doet de schade snel vergeten. In de avond gaan we met elkaar gezellig uit eten en schuiven we aan bij vrienden op het terras met een oester, pizza en wijnbar, echt super gezellig.

Op zondag met Marieke naar de markt in Oblaat, en na een heerlijke lunch afkoelen in het zwembad.  Aan het einde van de dag de BBQ aan en eten we met de hele familie heerlijke worsten, salade en gepofte aardappelen.

2-10

Ook vandaag gaat het weer erg warm worden. Eline en Julie gaan naar school en Fred naar zijn werk, wij gaan met Marieke boodschappen doen voor het eten, want wij koken vanavond. De Surinaamse kip vindt iedereen erg lekker en rond 21:30 uur zeggen we iedereen gedag en gaan naar de camper. Voordat wij opstaan is iedereen naar school en werk en vertrekken wij naar onze nieuwe plek in Tonneins, aan de oever van de Garonne.

En zo verplaatsen wij ons door het prachtige Frankrijk, de snelwegen mijdend en genietend van het prachtige landschap met bossen, velden vol grasrollen, mosterdzaad, (uitgebloeide) zonnebloemen, wijnranken en hier en daar de laatste maisvelden.

Liefs Arnold en Marjo

1. GrePi:
    4 oktober 2023
    Komt altijd hard aan zo’n eerste schade🥹 Maar jullie kunnen gelukkig verder. Altijd leuk familie bezoek. La Bastide: bekend, hebben we ook gestaan. Fijne reis verder, zonder schade 😜
  2. Reis Blog Arnold en Marjo:
    6 oktober 2023
    De eerste keer is dat ff een momentje ja 🥴. Labastide vonden we echt super leuk 👌
  3. Hannie Ribbers:
    4 oktober 2023
    🙈 Oei dat is ff balen, nooit leuk om stukken te hebben. Leuk om te lezen wat jullie allemaal alweer gedaan en gezien hebben. Goede reis verder.
  4. Reis Blog Arnold en Marjo:
    6 oktober 2023
    Was idd ff een dingetje, maar niks ernstigs.
  5. Anneke Overvoorde:
    4 oktober 2023
    Leuk te lezen. Lekker genieten!
  6. Reis Blog Arnold en Marjo:
    Dank je wel
  7. Selma Knulst:
    4 oktober 2023
    Ja, goed plannen zodat je niet voor gesloten deuren komt 😉.
    Zonde van de schade, maar het spreekwoord is toch door schade en schande wijs?
    Gelukkig kunnen jullie verder met de reis.
    Bon voyage!!
  8. Reis Blog Arnold en Marjo:
    c'est comme ça 😘
  9. Hans en Carla:
    4 oktober 2023
    Weer een mooie tocht en altijd gezellig bij Marieke en haar gezin.
    Jammer van de schade, maar jullie kunnen er dus gelukkig mee verder. Geniet, voorzichtig verder en rustig aan naar de volgende familie in Portugal
  10. Reis Blog Arnold en Marjo:
    6 oktober 2023
    Was idd weer heel gezellig met elkaar
  11. Piet en Hannie:
    4 oktober 2023
    Het is natuurlijk wel vervelend die schade maar jij kan daar toch niets aan doen Arnold? De jongste van het stel krijgt toch altijd de schuld?
  12. Reis Blog Arnold en Marjo:
    5 oktober 2023
    Dat is ook zo Piet, dank je wel voor de tip👍😂
  13. Elly en Richard:
    4 oktober 2023
    Wat weer leuk om vanavond weer even te lezen hoe het met jullie gaat. Op het ongelukje na lijkt het me weer een heerlijk begin van jullie overwintering. Geniet er samen van. Lieve groetjes.
  14. Nicolette Blok:
    5 oktober 2023
    Oeps dat was een misser, maar gelukkig kunnen jullie gewoon verder toch? tis balen maar als jullie er maar geen schrammetje aan hebben overgehouden..
    blijf het zonnetje maar volgen,
  15. Reis Blog Arnold en Marjo:
    6 oktober 2023
    Was ff jammer, maar komt goed
  16. Bep van der Straaten:
    5 oktober 2023
    Wat een leuk verslag. Veel gezien al ook die oude ambachten, maar dan voor het echte werk. Maar goed dat jullie van lekker eten en drinken houden! Over die deuk maar niet in de war zitten. Komt goed. Benieuwd wat jullie in petto hebben voor “gehaktdag” hier. Hele goede verdere reis.
  17. Reis Blog Arnold en Marjo:
    6 oktober 2023
    Dankjewel Bep, veel plezier bij de eerste maaltijd
  18. Dinysonneveldt:
    5 oktober 2023
    Wat een heerlijke foto’s weer , jammer van de foto met de schade , maar beter die camper een krasje dan jullie hè ?
    Kan allemaal gemaakt worden .
    Wat is het Franse landschap toch mooi vooral als je binnendoor rijdt , dat blijft genieten . Jullie hebben alweer zoveel gezien en pas paar weken weg .
    Dank weer voor de info, blijf genieten samen .
  19. Reis Blog Arnold en Marjo:
    5 oktober 2023
    Dank je wel Diny, gaat vast lukken
  20. Petra Brijer:
    6 oktober 2023
    Wat een leuk verslag weer, balen van de schade maar gelukkig hebben jullie zelf niks 😊 Lieve groetjes van ons
  21. Reis Blog Arnold en Marjo:
    Dank je wel 😘