Groetjes uit Altura

4 januari 2024 - Lissabon, Portugal

Even een berichtje uit ons overwinteringskamp waar we nu al bijna 8 weken staan.

In de laatste weken van het jaar rijgen de zonnige dagen zich aaneen, al merk je langzaam aan wel dat de temperaturen niet meer de 20gr gaat halen. Dus moet ook hier  avond's en ’s ochtend soms even de kachel aan, maar we vermaken ons nog steeds prima. De omgeving is echt prachtig, je kunt hier heerlijk wandelen en fietsen, alleen dat eerste doen we dit jaar een stuk minder. Daardoor fietsen we des te meer en staat er al ong. 450 km! op de teller in deze periode!

Regelmatig fietsen we samen of met de buren naar beneden voor de nodige boodschappen of bezoeken we een markt in de omgeving. Er is in deze kerstperiode veel gezelligheid in de plaatsen om ons heen waar straten en pleinen worden versierd met prachtige verlichting en kerststallen.

Hier op de camperplaats is het een stuk rustiger dan vorig jaar maar inmiddels zijn er toch diverse bekenden van vorig jaar weer gearriveerd. Zodoende vieren we met elkaar Sinterklaas met kleine cadeautjes, gedichtjes en heerlijke erwtensoep gemaakt door Hannie, die speciaal voor dit doel een grote pan heeft aangeschaft bij de Chinese winkel! En die pan circuleert nu zodat er ook een keer bruinebonensoep en Friese Beppe-soep met elkaar wordt gegeten, en heeft Theo ons allemaal verrast met heerlijke zelfgemaakte empanadas.

Tussendoor heb ik noodgedwongen een aantal keren de tandarts bezocht en is er door een super vriendelijke, kundige en goed engels sprekende tandarts een kies getrokken en een andere gerepareerd.

Halverwege december worden we super leuk verrast door familiebezoek (Peter en Fief) uit Nederland. Zij hebben een hotel hier vlakbij zodat we met elkaar een dagje  fietsen, dan weer Sevilla en Lagos bezoeken en regelmatig samen een hapje eten.

De 1e kerstdag is net als vorig jaar weer door de CP eigenaren verzorgd. Op 2 enorme tafels staan hartige en zoete lekkernijen, drankjes en worsten van de bbq. De 2e kerstdag (die Portugal niet kent) eten we met de hele groep aan een grote tafel in de zon, waarbij iedereen zijn eigen maaltijd heeft bereid.

Op oudejaarsdag worden er door Hannie en Marjo, onder veel bekijks, oliebollen en appelbeignets gebakken, die echt heerlijk smaken en begeleid worden met een “glaasje prik”. In het praethuis eten we aan het begin van de avond allerlei heerlijke hapjes.

En tegen 22:00 uur worden we door de CP eigenaren verrast door 2 prachtige houtvuren, muziek en ook weer heerlijke worsten van de Bbq.

Om 0.00 uur is het tijd voor vuurwerk, soep en met als afsluiting een enorme prachtige taart. Zo wordt het gezellig laat en is het de volgende ochtend een stuk later pas weer wat beweging te zien op de camperplaats.

De eerste dagen van Januari begint het weer wat te veranderen en zien we minder zon en meer wolken. Omdat er ook hier wind op komst is wordt het Praethuis op 3-1-24 afgebroken, Hier hebben we vele uurtjes met elkaar gelachen, gedronken en genoten van alle verhalen. Hannie en Piet nogmaals dank voor jullie gastvrijheid!

Op het moment van schrijven (4-1-24) giet het hier van de regen en wordt er morgen veel wind verwacht. De komende dagen zullen veel van ons hier vertrekken op zoek naar een nieuwe locatie en ook wij gaan naar verwachting hier begin volgende week weg.

Waarheen horen jullie in het volgende blog wel, voor nu rest nog om een ieder

EEN HEEL GELUKKIG EN GEZOND 2024

te wensen,

liefs Marjo en Arnold

1. Hanneke:
    4 januari 2024
    Ziet er allemaal gezellig uit, behalve dan het bezoek aan de tandarts. Blijf genieten😘
  2. Piet en Hannie:
    4 januari 2024
    Jullie bedankt voor de gezelligheid.
  3. Hans.:
    4 januari 2024
    Hallo lieverds wat een mooie foto's weer en wat fijn dat het zo gezellig is met de groep!!!
    Arnold dit moet mij toch even van het hart wat lig jij er relax bij bij de tandarts of is dat iemand anders.
    Komen jullie maar niet teveel onze kant op want hier krijgen we het in het weekend behoorlijk koud.
    Nou ik wens jullie nog heel veel plezier en mooi weer.
    Groetjes Hans.xxxx
  4. Hanneke:
    4 januari 2024
    Het klinkt allemaal gezellig en fijn dat alles zo goed verloopt ondanks tandarts bezoek.
    Hier tuin kerststuk gemaakt en workshop tilansia. Storm henk en veel regen. Ben nu ziek sinds 26 dec. Balen maar hoop op te knappen zit goed vast en benauwt. Tot de volgende blog rij veilig naar zonnige plek. Gr han
  5. Hans en Carla:
    4 januari 2024
    Veel gezelligheid en een hechte groep geworden na acht weken natuurlijk. Nu weer uitwaaien naar nieuwe plekken, hopelijk daar waar de ☀️ weer schijnt.
    Hier zijn we dit weekend eindelijk van de regen af en hopen we met vorst en zon een paar mooie dagen tegemoet te gaan
    Voor jullie in dit nieuwe jaar weer mooie nieuwe herinneringen maken.
    Liefs Hans en Carla
  6. Anneke Overvoorde:
    4 januari 2024
    Zijn jullie naar place d'espagna geweest in sevilla?
  7. Reis Blog Arnold en Marjo:
    Zeker weten 👌 👍
  8. Anneke Overvoorde:
    4 januari 2024
    Zijn jullie bij place d'espagna in sevilla geweest?
  9. Laura:
    4 januari 2024
    In de pan van hannie kan ook je hachee Mar ! :)
    Goede reis verder
  10. Dinysonneveldt:
    4 januari 2024
    Ook voor jullie de beste wensen voor 2024, wat een heerlijke foto’s van jullie , behalve die van de tandarts uiteraard.
    Vooral de foto’s in de zon , daar ben ik
    zo jaloers op , hier alweer dagen regen en somber en nu komt er kou aan dus het gezeur over het schaatsen komt er weer aan wat dat betreft missen jullie niets .
    Ik ga ervan uit dat jullie weer een mooie route uitstippelen op de weg terug , blijf daar samen van genieten ! Ik kijk uit naar jullie nwe blog .
  11. Nicolette Blok:
    4 januari 2024
    Superleuk verhaal weer en hopelijk is tandarts niet mee nodig🥵
    Op naar nieuwe locatie met zon
  12. Selma Knulst:
    5 januari 2024
    Wat klinkt het allemaal reuze gezellig. 🥳
    Toffe camperaars.👍 Vervelend dat er ook tandarts bezoeken nodig waren. 🦷
    Verder genieten, tanden en kiezen welop elkaar want het is in heel Europa slecht weer.😭😭😭
    Dag lieverds
  13. Karin, Kenn en Ijeoma:
    5 januari 2024
    Nu afkicken van alle festiviteiten( Ik zag gister bij de action al de eerste cadeaus voor Valentijnsdag liggen) en door naar nieuwe ontmoetingen en plaatsen.
    dikke knuffel van ons
  14. Elly en Richard:
    5 januari 2024
    Het ziet er allemaal weer heel gezellig uit. En ook mooie omgeving. De feestdagen zijn jullie goed doorgekomen zo te zien. Ben benieuwd waar jullie nu naar toe gaan.
    Goede reis verder. Lieve groetjes uit een nat en winderig Rijswijk.
  15. Maryvdboogaard:
    Wat een mooie foto's,
    Hele fijne reis verder ben benieuwd waar de volgende stop is.
  16. Vera:
    5 januari 2024
    Allereerst de beste wensen voor een gezond 2024.
    Wat een heerlijk verhaal weer lieverds en ook van de foto's worden wij blij.
    Ik hoop dat het weer zal verbeteren voor jullie en dat de tandarts niet meer in beeld hoeft te komen. Knuffel van ons allebei.
  17. Claea:
    7 januari 2024
    Heerlijk daar jullie zo te zien genieten en het Portugese en multi culti sfeertje te aanschouwen !!!!
    NU zitten we in een Nieuw Jaar 2024 ... "Mooie herinneringen maken"'
    Heel veel liefs van ons ..... kusssssss
    Lex en Claea