We zijn er bijna!

26 februari 2024 - Arcis-sur-Aube, Frankrijk

15-2

Donderdagochtend vertrekken uit Sueras, van de geplande stop in Morella zien we door de weersverwachting af, en rijden toch terug naar de kust. We komen rond het middaguur aan op de camping Los Pinos waar ze zowaar nog 1 plek voor ons hebben. Het is een speciale plek, maar prima voor ons, en het weer is prima. Maar vannacht is het gaan regenen en dat is ook de rest van de dag zo gebleven. Dus tijd om de stops te plannen richting huis en gaan tussendoor even lekker eten in het restaurant hier op de camping. Morgen gaat het weer beter worden en gaan de fietsen eruit voor een ritje naar de kust.

En inderdaad is het zaterdag prachtig weer en fietsen we langs de kust naar Benicarlo en lunchen we in het zonnetje op het terras. Vandaag (zondag) weer ff op de fiets naar het kasteel van Peniscola, want het blijft mooi om deze plek te bezoeken.

19-2

Vanuit Peniscola trekken we weer de bergen in naar de geplande locatie in Masio Poblet. Een prachtig gelegen CP bij een restaurant waar je gratis mag staan als je er komt eten. En dat eten was echt geweldig, en hier hebben we een Catalaanse specialiteit gegeten, Calcots met Romescosaus.     Dit is een typisch Catalaans gerecht van een soort zoete uitjes die lijken op jonge preitjes, gedoopt in een pittige tomaten-notensaus. Het idee is dat je deze uitjes op open vuur of op de BBQ helemaal zwart laat worden. Dan serveer je alles op een warme dakpan en pel je het zwarte vel eraf, en doop je ze in de romescosaus, echt heerlijk!

Morgen verder voor onze laatste stop in Spanje. Via een prachtige bergetappe over de C25 rijden we door de uitlopers van de Pyreneeën naar Mas Bes in Salitja. De camperplaats ligt bij een biologische boerderij met 1200 dieren waarvan 550 melkkoeien, en bestaat al sinds 1584!  Halverwege de middag rijden Corrie, Theo en Pip binnen na een rit van 600 km! Super leuk om elkaar weer even te zien, en even gezellig bij te praten met een drankje in het zonnetje.

Woensdag 21-2 is het licht bewolkt met regelmatig een lekker zonnetje en pakken we de fietsen voor een mooi rondje. We sluiten de dag af met een drankje met elkaar, en morgen gaat een ieder weer op pad richting huis.

Even na 9:00 uur vertrekken Corrie, Theo en Pip, en gaan wij even later ook "en route" richting Frankrijk. Na een stukje tolweg rijden we via de A75 richting Millau naar de camperplaats in Sainte-Eulalie-de-Cernon, een prachtig middeleeuws dorpje gebouwd tussen de vestingmuren. We doen een wandeling door het dorp en gaan dan terug naar de camper. Het waait en het is 10 gr hier op 600 mtr hoog. Nu regent het, dus morgen maar weer door.

23-02

We passeren het indrukwekkende "viaduct de Millau", dit is de hoogste pijlerbrug ter wereld van 2,5 km lang en 345 mtr hoog, en rijden over het centraal massief soms op 1100 mtr hoogte! Hier daalt de temperatuur tot rond het vriespunt en grote delen zijn besneeuwd. Regelmatig rijden we in een sneeuwbui.

De CP in Champeix is een prima plek voor de komende 2 dagen. Het is fris en 's nachts blijft de kachel aan, maar de volgende dag is het prima weer en gaan we goed aangekleed op de fiets naar het centrum. Onderweg komen we veel auto's tegen met een flink pak sneeuw op hun dak, terug van de wintersport, want ook hier zijn de schoolvakanties voorbij. Terug bij de camper gaat de bbq aan en genieten we nog even van het zonnetje.

Na 2 dagen Champeix landen we op de CP aan de sluis bij het meer van Bazolles. We zijn de enige op deze mooi aangelegde camperplaats maar het weer is minder. Onderweg zijn ook hier de boeren protesten zichtbaar aan de omgekeerde plaatsnaamborden. De hele avond en nacht regen, mogen weer verder voor onze laatste stops richting huis.

Vanuit Frankrijk willen we iedereen bedanken voor de leuke en lieve reacties en het “mee reizen”.

We hopen iedereen z.s.m. weer even te zien en bij te praten, dus tot snel.

Liefs Arnold en Marjo

1. Hanneke:
    26 februari 2024
    Neem maar wat zon mee naar ned. Hebben wij ook iets te genieten. We zijn de tegen en wind zat gr han
  2. Hans en Carla:
    26 februari 2024
    Was weer een mooie reis, leuke verhalen én prachtige foto's. Nu voorzichtig blijven op het laatste traject, want we willen jullie graag heelhuids in de armen sluiten.
    Liefs en tot gauw 😘😘
  3. Elly en Richard:
    26 februari 2024
    Zoals elke keer weer een pakkend reisverslag. De foto’s zijn ook mooi. Jullie hebben een lekker kleurtje.
    Nu op naar Nederland. Geniet nog van het laatste stuk en rij veilig naar Rijswijk en natuurlijk welkom thuis. Groetjes👍🏻👋🏻😘
  4. Maryvdboogaard:
    26 februari 2024
    Was weer een mooi verslag, geniet nog maar van de laatste dagen.
  5. Nicolette Blok:
    26 februari 2024
    Op naar huis.. ook altijd weer fijn toch?
  6. Anneke Overvoorde:
    26 februari 2024
    Heb ik Dali gespot. Goede reis terug en tot gauw in Belvedere!
  7. Dinysonneveldt:
    26 februari 2024
    Hoop voor jullie dat het hier wat beter is als jullie de grens oversteken , wij zijn de regen inmiddels gewend !
    Hier gaat alles toch weer een beetje uitlopen dus ik denk dat de tuin met smart op jullie zit te wachten ! Zoals de anderen al zeiden , kom veilig weer thuis . 🙏
  8. Laura:
    26 februari 2024
    Ah, het zit er al bijna op voor jullie. Tijd gaat snel hè? Op naar de laatste paar dagen en stops. Geniet er nog even van! En we zien jullie in maart.
  9. Dick en Vera:
    27 februari 2024
    Dank voor al jullie mooie verhalen en goede reis naar huis verder. Welkom terug in de Belvédère. 👍😀
  10. Claea:
    27 februari 2024
    Holá lieverds… op weg naar het Hollandse huis zonder wielen 🤗 maar jullie blijven tot wel voortgaan 😁😁
  11. Claea:
    28 februari 2024