Toch op Wintersport!

7 april 2021 - Weert, Nederland

Dinsdag 31 maart kunnen we ons niet langer bedwingen en pakken we de camper in voor een rondje Nederland. De weerberichten voor de komende dagen zijn prima dus vertrekken we om 10:15 met als eerste bestemming in het nieuwe navigatie systeem de weegbrug aan de Waalhaven in Rotterdam.

Nadat Marjo de operator van de brug heeft overtuigd dat we beide in de camper gaan zitten worden we gewogen, en gepland of niet, we wegen exact 3500KG!!!!
De volgende stop is de camperplaats Kinderdijk in Alblasserdam, een prachtig nieuwe locatie waar we 1 van de vele beschikbare plekjes innemen. De stoelen gaan naar buiten en dan onderuit in het zonnetje.

Woensdag ochtend ontbijten we buiten, komen de fietsen uit de garage en fietsen we een heerlijk rondje langs de prachtige molens van Kinderdijk, doen we op de terugweg boodschappen en gaat na een wijntje de BBQ aan!

De volgende dag is het een stuk frisser, schijnt de zon wel maar waait het ook flink. Dus nemen de de waterbus naar Dordrecht. Een leuke ervaring want die boot gaat af en toe zo hard dat er achter kunt waterskiën volgens mij!
Maar Dordrecht is een prachtige stad met een mooi bewaard oud centrum en mooie grachten.

​​​​​

We vertrekken onder een wolkendek richting Wernhout voor een bezoek aan Greta en Pieter. Na veel bijpraten onder het genot van een glaasje wijn vertrekken we daar naar een reeds gereserveerde camping in Baarle-Nassau.

De nieuwe dag begint fris maar zonnig en we lopen een rondje over het vakantie park.
Rond een uurtje of 2 arriveert Peter (van Fief) en gaan we op bezoek bij een vriend van hun die een huisje heeft op dit park. De BBQ gaat aan en onder het genot van een drankje eten we heerlijk buiten, bijgewarmd door de vuurkorf.

1e Paasdag begint bewolkt en koud, maar het paasontbijt wordt daar niets minder door, de kachel brandt en het is heerlijk in de camper. Om 13:30 arriveren Lex en Claea voor een paasborrel en een wandeling met Nola, de hond van Claea.
Ik sluit de dag af met Heerenveen-Ajax!

De 2e paasdag is een reisdag richting de camperplaats van Weert. Het bezoek aan Thorn stellen we gezien het aankomende weer even uit.
Onderweg is het zon, hagel en ook sneeuw, maar bijaankomst heeft de zon het gewonnen en doen we een rondje Weert. We zijn net op tijd weer terug voor een nieuwe sneeuwbui.

Het sterk wisselende weer is ook vandaag (6-4) actief, maar tussen de buien door doen we snel even boodschappen in Weert maar helaas zijn we dit keer net te laat terug!
Dus binnen lezen en TV kijken.
Er komt slecht nieuws uit Wateringen, Kenn en Ijeoma zijn “positief” getest! Karin is gelukkig nog negatief maar zal morgen weer getest gaan worden! Vanuit onze camper wensen we hun alle goeds en beterschap!

Als we wakker worden heeft de weersvoorspelling het helemaal goed gehad, er ligt een flink pak sneeuw en het sneeuwt nog tot 11:30! Het lijkt wel of we op wintersport zijn! Maar de camper houdt zich prima, het warm en droog binnen!
We blijven lang in bed en genieten van het weer buiten met een bakkie.
Het is nu droog, het dooit flink, de zon schijnt, en af en toe regent het. De bedoeling is om morgen als het weer wat beter gaat worden te vertrekken voor een bezoek aan Thorn, maar dat idee hebben we al eerder gehad dus....

​​​​​​​

Verstuurd vanaf mijn iPad

1. Selma Knulst:
    7 april 2021
    Wintersport of niet. Jullie amuseren je weer prima.
    Nu dan maar op naar de zomersport.🌡☀️🌂
  2. Nicolette Blok:
    7 april 2021
    prachtige foto's ook weer en dat dikke dekbedje komt lekker van pas...tjee corona voor Kenn en Ijoma das minder...hopen maar dat ze er niet veel last van hebben ..en jullie...op naar beter weer want dat is toch wel iets fijnenr..
  3. Hans en Carla:
    7 april 2021
    Na een zomerse start effe de winter ingedoken, zo wordt jullie paleisje op wielen meteen aan alle weertypes blootgesteld en getesst. Maar goed doorstaan én lekker warm binnen.
    Wij genieten ondertussen in de Bommelerwaard en hopen net als iedereen dat de lente echt gaat beginnen
    Liefs en geniet
  4. Laura:
    7 april 2021
    Wat zullen jullie je weer lekker vrij voelen ! Gaan en staan waar je wilt ... geniet er maar lekker van en Nederland heeft een hoop leuks te bieden !