Nederland tour 16-7 t/m 10-8

12 augustus 2021 - Gorinchem, Nederland

In de stromende regen gaan we op weg naar het droge westen en op CP van Alblasserdam is nog plek genoeg. Maar ook hier regent het de volgende dag, dus rustig aan. Maar het gaat beter worden, dus fietsen we en wandelen regelmatig.

Op zondag verkassen we naar de jachthaven in Dordrecht en ‘s middags eten we gezellig in de tuin bij Claea en Lex.
We huren een bootje voor een tocht door de Biesbosch, slaan ergens verkeerd af en varen bijna de Merwede op! Maar uiteindelijk vinden we de goede route.

Het is 21 juli we zijn nu al weer 4 welken onderweg en vertrekken naar Baarle-Nassau! Op de camping worden we verwelkomt door Angelique, ze staat hier op de camping en onderhoud het sanitair. Als je iets tegen haar zegt ben je er zeker van dat je de komende 20 min. alleen maar hoeft te luisten, maar een super gezellige vrouw!
De volgende dag wandelen we de “dodendraad route” en na terugkomst repareer ik de gebroken fietsketting van Angelique.
Tijdens de de “enclave” wandeling in Baarle vindt ik een portemonnee met veel pasjes en en geld, maar gelukkig ook een kaartje van de eigenaresse. We bellen haar en wachten even op een terrasje waar ze ‘m weer komt ophalen, ze is erg blij!

Na 5 dagen Baarle is de volgende stop Oirschot een prachtige camperplaats aan het Juliana kanaal. Dinsdag slenteren we over de markt, en mogen we rondkijken in het voormalige raadhuis waar nu de VVV in huist.Oirschot is echt een erg leuk plaatsje.
Ook hier is het weer een prachtige omgeving om te wandelen en fietsen. Tijdens een fietstocht over Kampina, een prachtig natuurgebied, stoppen we even bij de kapel van de “heilige Eik”.
Als we op zaterdag na het boodschappen doen terug komen bij de camper worden verrast door Nicolette en Hanneke. Verbaasd dat er mensen voor de camper zaten reed ik onze camper bijna voorbij! Het was een super gezellig bezoek helaas moeten we af en toe naar binnen vluchten voor de regen.

Van Noord Brabant rijden we naar Noord-Limburg en stoppen in Leveroy waar we ook weer een paar dagen staan om te wandelen en te fietsen.
Wat erg opvalt tijdens de trip is dat overal waar we rondfietsen je heel veel grote lege weilanden ziet en hele volle loopstallen!
Triest om te zien dat de koeien dus steeds vaker binnen staan dan lekker buiten lopen!!

Vanuit het Limburgse land verhuizen we naar het “buitenland” voor een stop in het Belgische Dessel. De nieuwe fietstocht brengt ons bij de prachtige Abdij Postel met een supermooie kruidentuin en uiteraard een terrasmomentje met abdijbiertje!
We schuiven voorzichtig en zonder problemen weer de grens over voor een paar dagen in Achtmaal, waar we op dinsdag, na een mooie fietstocht door het bos, samen met onze lieve vrienden Greta en Pieter “even” heerlijk lunchen en bijpraten.
Het weer gaat de komende dagen een meer zomers karakter krijgen, daar gaan we dus nog even van genieten.

Hopelijk genieten Julie ook van het mooie weer.
Liefs van ons

Verstuurd vanaf mijn iPad

1. Laura:
    12 augustus 2021
    Dat van de koeien vind ik ook een beetje zielig. De foto’s zien er wel heel leuk uit! Het weer is een beetje wisselend maar gelukkig is het nu droog! Fijn dat jullie zo genieten met elkaar! Weg met de stress en de hoge bloeddruk
  2. Hans en Carla:
    13 augustus 2021
    Hoi beiden,
    Het klinkt weer leuk allemaal. Fijn dat jullie op zoveel verschillende plekken zijn en daar weer lekker kunnen wandelen en fietsen.
    Het weer zit gelukkig helemaal mee.
    Geniet nog en laat af en toe weten waar jullie zitten. Liefs vanuit Maastricht
  3. Selma Knulst:
    13 augustus 2021
    Jullie zijn echt Nederland aan het ontdekken. En ook hoe mooi het is. Met de camper, te voet, met de fiets of per boot.
    Genoeg avontuur. Mooie voortzetting en geniet ze!.
  4. Hans.:
    15 augustus 2021
    Lieverds een mooi reisverslag weer en het is net of we er bij zijn!!!zo zie je maar hoe mooi ons landje eigenlijk is genieten jullie nog maar even en veel plezier nog!!!!Dikke knuffel van ons uit het Haagje!!!xxxx