Even op pad met de camper

8 juli 2020 - Eps, Frankrijk

Op 15 juni is het dan eindelijk zover, de Franse grenzen gaan weer open voor alle verkeer! Dus wachten Carla en Hans niet erg lang met vertrekken en mogen zij na 12 weken weer naar Eps. Inmiddels is onofficieel het huis verkocht en zijn alle grote maar ook de kleine klussen stil komen te liggen en genieten we van het mooie weer, de tuin en de door Peter de Fief meegegeven emmer met Hollandse nieuwe!. Uiteraard wordt de tuin wel op orde gehouden maar ook de tuin van onze Engelse buren die Engeland nog niet kunnen verlaten! Tussendoor worden de voor de verkoop benodigde controles en rapporten opgemaakt en is er regelmatig mail verkeer met de makelaar.

Tijd om de camper klaar te gaan maken voor een 14 daagse trip en op donderdag 25 juni rijden we weg uitgezwaaid door Carla en Hans en gaan we op weg naar de Sommebaai. We zoeken onze vaste camperplek plek op in Le Crotoy en fietsen even later het plaatsje in om even te wandelen en wat oesters en mosselen te kopen.

Vrijdag ochtend komen Carla en Hans naar ons toe en slenteren we wat over de markt en zoeken dan een plekje op het terras. Na een heerlijke lunch wandelen we over het strand en terug door de winkelstraatjes, een heerlijke dag weer.

Zondag verlaten we de nu erg bewolkte en winderige Somme, trekken we wat landinwaarts en stoppen op de CP van Conty. Waar we de volgende dag een 10 km lange wandeling maken die we afsluiten met een, vinden wij, verdiende heerlijke kebab schotel in het dorp. Het weer is goed al winnen de wolken het vaker van de zon de afgelopen dagen. Na ons vertrek op dinsdag uit Conty zetten we koers naar St Quentin waar we de uitgezochte camping bij een jeugdherberg laten voor wat het is en kiezen een nieuwe plek in Seraucourt-le-Grand, een mooie camping aan een flinke visvijver. Hier kan er een was gedraaid worden en doen we de volgende dag weer een flinke wandeling, die we deze keer bij gebrek aan een restaurant afsluiten met een maaltijd bij de camper. Het idee is om via de maasroute weer omhoog te rijden dus schuiven we nog een keer op naar Buzancy waar we weer een camping vinden aan een meer! Maar ook met een goede internetverbinding omdat ik zondag wel ff naar de F1 race wil kijken. Vandaag zondag 5-7 start de dag met regen dus doen we rustig aan. De F1 race wordt niet wat ik ervan had verwacht, Max moet na 11 rondjes opgeven met een motor probleem. Volgende week een nieuwe poging zullen we maar zeggen. Morgen (maandag) gaan we even een kopje koffie drinken bij Selma in Brieulles sur Bar en daarna door naar Stenay.

Grz Arnold en Marjo 😘

Verstuurd vanaf mijn iPhone

1. Nicolette Blok:
    8 juli 2020
    wat heerlijk he dat jullie je gang weer kunnen gaan, lekker erop uitgaan en een hele blije Marjo geweldige foto.
    Gelukkig heeft Arnold zijn nodige visvitamine weer naar binnen :)...Hanneke en ik hebben er zin in hoor..te lang elkaar niet gesproken ( ja via beeldbellen) maar dat is anders!!
    geniet lekker door en we zien elkaar snel!!!
  2. Laura:
    8 juli 2020
    Geniet lekker even van de vrijheid. Dat doen wij hier ook ! Even adem halen...! De kids moeten volgende week nog een paar dagen naar school en dan hebben ze lekker vakantie. Dus we zien jullie al heel snel ! :)
  3. Hans Pesant:
    8 juli 2020
    Heerlijk dat we jullie uit konden zwaaien en jullie eindelijk op pad konden. Na de gezellige dag aan de Somme, hebben jullie een wijs besluit genomen om naar het oosten te gaan. De goede kant op, van meer zon, minder wind en regen. Geniet nog van jullie komende dagen en veel plezier met Hanneke en Nicolette.
    Tot over 2 weken !!
  4. Hans.:
    8 juli 2020
    Hallo lieverds een mooi verslag weer het leest trouwens heerlijk weg!!!Nu zien dat jullie het mooie weer aanhouden en lekker met volle teugen genieten,Tilly en ik kijken alweer uit naar het volgende reisverslag!!!Lieverds en de bloemen staan fantastisch dat was echt een bijzondere verrassing!!!Groetjes en een dikke knuffel Hans&Tilly!!!😘💋❤️❤️❤️
  5. Hanneke:
    8 juli 2020
    Weer een mooi verhaal. Geniet er maar goed van. Nog ff dan komen we jullie kant op. Echt zin in om bij te kletsen en jullie te zien. Te lang geleden. Veel plezier. Liefs, Han 💋