De grens komt in zicht!

25 januari 2022 - Tavira, Portugal

9-1-022

Eenmaal hier in de Algarve veranderen we niet meer zo veel van plek en zijn we echt aan het overwinteren.

De laatste dagen hier in Silves, staan buiten het genieten van het mooie weer, het heerlijke eten en de mooie stad, ook in het teken van het Booster certificaat.  De bezoekjes aan het gezondheidscentrum en priklocatie leveren niets op. Ook op de camperplek is de registratie, het gesprek van de dag onder de Nederlandse camperaars. We hopen op een reactie op de diverse verstuurde e-mails, en laten na 7 dagen Silves achter ons.

De camperplek in Olhos de Aqua heeft nog net 1 plekje voor ons. Deze prachtige locatie ligt vlak achter de duinen en dus heel dicht bij zee, vandaar de drukte hier.

Dit is overwinteren 2.0! Veel “bewoners” staan hier al sinds oktober en blijven tot in maart! Er zijn hier aparte plekken voor de aanhangers en de daarop meegesleepte autootjes. Maar bijzonder is om te zien dat campers vertrekken, stoelen en/of fietsen achterlaten op de plek om een aantal dagen later weer terug te komen!

Wij genieten van de prima plek, de mooie strandwandelingen en zijn bijzondere duinen, en vertrekken weer na 5 dagen.

Op de plek in Olhao zijn geen voorzieningen, dus nemen we voldoende water mee. De zaterdagse markt maakt het gezellig druk op de boulevard, de zon schijnt en de terrasjes zitten vol. We schuiven aan voor een hapje en een drankje.

Zondag stappen we op de fiets op zoek naar de Ecovia, een 214 km lange fiets/wandelroute die van oost naar west door de Algarve loopt, met de bedoeling een stukje ervan te fietsen. De zoektocht eindigt op een terras met live muziek op de boulevard!

Het is 17-1 als we opschuiven naar de CP van Tavira. Deze locatie is van dezelfde organisatie als die in Olhos de Aqua, met dat verschil dat hier meer wisselingen zijn en er dus ook een prachtige plek voor ons is. T is ff wennen aan de trein die 3x per uur achter de camper langs raast, maar gelukkig rijdt hij ‘s nachts niet.

Marjo stuurt nogmaals een mailtje naar het adres wat ze gevonden heeft in een forum, en 2 uur later krijgen we een reactie met de vraag om meer gegevens. We sturen die onmiddellijk en 10 min later zijn de officiële documenten met de QR codes van de 3e prik binnen! Er valt een last van ons af.

Tot de dag van vandaag (24-1) genieten we van het mooie weer, gaan we uit eten met Grepi in Tavira, zij staan een paar km verderop.

Fietsen we over de Ecovira langs sinaasappel plantages, bassins voor zoutwinning en prachtige vergezichten tot in Monte Gordo. En op de terugweg gaan we door Vila Nova de Casela, waar we 30 jaar geleden met Carla en Hans zijn geweest!

Laat ik mijn haar knippen bij een barbier hier in het overdekte winkelcentrum.

Wandelen we door het mooie Tavira, bezoeken de antiekmarkt naast de overdekte markthal, en eten we bij een van de vele restaurantjes hier.

Woensdag vertrekken we hier naar de volgende plek in Vila Nova de Casela voor de een na laatste stop in Portugal.

De amandelbomen staan in bloei, de gele bloemetjes van een soort van klaver bedekken de grond tussen de sinaasappelbomen, het voorjaar lijkt hier te gaan beginnen.

Liefs van ons

1. Karin, Kenn en Ijeoma:
    25 januari 2022
    Wederom prachtige foto's!!! Goed om te zien en fijn om jullie verhalen weer te lezen! En soms met een tikkeltje jaloezie want het weer hier is zo anders, ook al zie ik in de tuin ook de eerste tekenen van het voorjaar! Geniet nog even van Portugal met al z'n moois en lekkers en dan op naar de Spaanse Costa's!
    Dikke knuffels
  2. Selma Knulst:
    25 januari 2022
    Dit is nou "Het Zwitserleven".
    Prachtig reisverhaal en foto's.

Ainda apreciá-los
  3. Nicolette Blok:
    25 januari 2022
    tja wat kunnen wij hier nou opzeggen ..al jullie fans jaloers hoor...maar fantastisch verhaal en schitterende foto's..neem die zon tot jullie en heerlijk dat ook de registratie eindlijk rond is..yyeaahh
  4. Dinysonneveldt:
    25 januari 2022
    Wat heerlijk om samen van zoveel moois te genieten . Portugal is ook een fantastisch land maar Spanje wacht op jullie en is ook zo mooi, blijf genieten van alles wat nog op jullie pad komt. Wij genieten hier in een somber Nederland van jullie verhalen.
  5. Elly van ‘t Noordende:
    25 januari 2022
    Wat weer een leuk verhaal om te lezen met prachtige foto’s ter illustratie. Wat zien jullie veel mooie dingen. Geniet er samen van. En gelukkig de booster hebben jullie eindelijk te pakken. Zo jullie kunnen rustiger verder reizen. Op naar het volgende moois.
  6. Linda:
    25 januari 2022
    Wij genieten van jullie mooie reisverhalen, foto's en filmpjes!
    Veel liefs, Linda
  7. Hans.:
    25 januari 2022
    Hallo lieverds dit was weer even genieten van de foto’s en het mooie reis verhaal vervelen doet het Iedergeval niet!!!Groetjes en een dikke knuffel Hans!!!!
  8. Hans en Carla:
    Hoi genieters
    Het klinkt weer fantastisch allemaal en overwinteren met dat mooie weer is natuurlijk geen straf 😎😎
    Wij waren destijds ook verliefd op Olhos de Aqua met die prachtige oranje kleurige duinen. Maar Spanje biedt straks ook weer mooie plekjes. Blijf lekker van dat mooie weer genieten en terwijl jullie in je T-shirt lopen zijn wij bezig onze thermo outfits te passen voor onze reis naar Lapland 😂🥶
    Liefs van ons beiden en blijf voorzichtig doen
  9. Wim:
    26 januari 2022
    Wat een mooie verhalen en wat genieten jullie! Kus van Cora en Wim
  10. Valerie:
    27 januari 2022
    Prachtig foto's, lijkt mij zooooo leuk om in de zon te kunnen zitten! Geniet er van.
  11. Jeffrey en Maria:
    27 januari 2022
    Hey levensgenieters !

Mooi verhaal weer en gave pics !
    Geniet nog even van Portugal
  12. Nell en Ernst:
    29 januari 2022
    Hallo Marjo en Arnold, De reis is ongetwijfeld nog mooier dan het verslag. Wat een belevenis. Het leuke van zulke mooie cq fijne reizen is dat jullie de rest van je leven hiervan bij het zien van de foto’s en verslagen de reis telkens opnieuw kunnen beleven. Als de reis zich zo voort zet, waar we wel vanuit gaan dan hebben wij als lezers heel veel plezier van jullie reis. We houden ons aan bevolen. Heel veel plezier. Nell en Ernst.