Bijna weer thuis

7 maart 2022 - Nevers, Frankrijk

Na het bezoek aan Valencia verwisselen we de bergen weer voor de kust.

We staan 3 dagen in Peniscola op 50 mtr van het strand en bezoeken het kasteel en de stad. Je ziet hier aan alles dat het seizoen binnenkort weer gaat beginnen, er wordt geschilderd, schoongemaakt en terrassen worden weer ingericht.

De laatste strandstop is L’Hospitalet de l’Infant, een plek pal aan het strand, waar ik mijn nieuwjaarsduik doe.

24-2 is een diep-zwarte dag als blijkt dat Rusland de Oekraïne is binnengevallen!                      Je merkt aan iedereen dat men is ontdaan, boos is over wat er gebeurt en onzeker is over de toekomst.

Als we de grote markt bezoeken worden we na afloop getrakteerd op een “live” concert op een terras. Je vergeet dan even de oorlog en realiseert je weer dat ook dat lang geleden is!

De stop in Salita bij de boerderij Mas Bes is onze laatste stop in Spanje, maar een super mooie! Een geweldige boerderijwinkel en een prachtig museum maken het geheel tot een compleet plaatje. Men wint hier biogas uit de mest en maakt daarvan elektra voor de boerderij en de camperplek!

En dan met zicht op de besneeuwde toppen van de Pyreneeën verlaten we Spanje, waar we bij de eerste Franse tolpoort worden aangehouden voor wat vragen!

We doen weer lange wandelingen door de wijnvelden en merken dat het weer vooral ‘s nachts minder wordt. De afgelopen dagen is het overdag zonnig maar fris en ‘s nachts gaan de temperaturen flink onder 0!

De korte broeken komen de kast niet meer uit en we schuiven flink op richting huis.

Vandaag staan we aan de Loire tegenover Nevers, morgen de stad bezoeken, dan nog 2 tussenstops, en het idee is om komend weekend weer in Rijswijk aan te komen.

We kijken er erg naar uit om iedereen weer te zien en te spreken, en bedanken jullie voor het volgen van onze reis.

Tot snel.

Liefs Arnold en Marjo

1. GrePi:
    7 maart 2022
    Straks terug na een mooie overwintering. En de mooie verhalen en foto’s die we mochten meebeleven. Ook wij hebben een deel van jullie reis “lijfelijk “ mee beleefd. Jammer dat er nu een schaduw over Europa trekt. Veilig thuis en tot ziens in ons Hollandje🇳🇱🇺🇦
  2. Selma Knulst:
    7 maart 2022
    Nog een paar nachtjes slapen en dan ...
    WELKOM THUIS! 💐🇳🇱
  3. Paul en Hennie:
    7 maart 2022
    Ook wij zijn aangedaan door de oorlog in de Oekraïne. Waar is het goed voor, ik snap er niets van.
    Maar vind het ook weer fijn om te zien dat het jullie goed gaat.
    Maak er nog een mooie reis van en spreken jullie later.
  4. Hanneke:
    Geniet nog even. En kijk er naar uit om jullie weer te zien. Liefs, Han. Xx
  5. Dinysonneveldt:
    7 maart 2022
    Wat een fijn idee dat jullie weer bijna in Rijswijk zijn na zo’n prachtig avontuur. Deze mooie herinneringen zullen jullie nog lang bij je houden .Het zijn nu roerige tijden , niemand weet wat de toekomst brengt maar dit pakken ze jullie nooit meer af . Lieve groet en tot gauw weer. Xx
  6. Hans en Carla:
    7 maart 2022
    Fijn dat jullie weer bijna thuis zijn na deze fantastische reis. Elkaar weer echt zien in plaats van video bellen en te knuffelen. En in deze vreselijke en onzekere tijd toch fijn om dichter bij elkaar te zijn. Tot gauw ♥️♥️
  7. Hans.:
    7 maart 2022
    Wat fijn om jullie weer even in mijn armen te sluiten en lekker bij te kletsen ik denk gespreksstof zat!!!
    Arnold een belangrijke vraag heb je nog vaccin?Lieverds rij voorzichtig en tot snel.
    Groetjes Hans.xxx
  8. Elly en Richard:
    10 maart 2022
    Jullie laatste verhaal denk ik. Wat was het weer leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. En fijn dat jullie binnenkort weer thuis komen. Dan kunnen we weer leuk bijpraten en elkaar zien.
    Ja Oekraïne is vreselijk. We zijn er ontdaan van. Hopelijk komt er een oplossing voor.
    Voor nu wensen we jullie nog een paar heerlijke dagen toe. Bij jullie is het dus fris en koud. Hier mogen we niet mopperen met zo’n 15 a 16 graden overdag en in de nacht beetje nacht vorst.
    Kom veilig thuis en tot dan. groetjes Elly en Richard.