Op naar 2022!

8 januari 2022 - Silves, Portugal

22-12

We vertrekken uit Corouche richting de Algarve en parkeren in Sao Bartholomeu de Messias, op de CP waar Greta en Pieter (camper/Eps vrienden) ook al staan. het staat hier vol, maar er is nog een (illegaal) plekje aan de rand. Bijpraten met een borrel en dan terug naar onze eigen camper.

Als er de volgende dag een camper vertrekt hebben wij ook een legale plek!

We lunchen bij een heel gezellig lokaal restaurant, dus erg vol met veel druk pratende Portugezen maar met super lekker eten!

Na de ochtend wandeling met Pieter gaan de broodjes mee op de terugweg en is het tijd voor het ontbijt.

Om 14:30 hebben we een soort “zoom” meeting met de familie, en het was weer erg leuk om iedereen even te zien en te horen!

25-12 Kerstdag

Na een hele nacht regen is het droog genoeg voor de ochtendwandeling. De poging om weer uit eten te gaan strandden we voor gesloten deuren, alles is dicht.De minimercado is wel open dus doen we daar wat boodschappen en lunchen bij de camper.

26-12

Omdat men hier geen 2e kerstdag kent is alles weer open, zelfs de wasserette dus wordt dat de middag activiteit!

Nadat Grepi vertrokken is naar Ferragudo volgen wij de volgende dag en vinden een prachtige plek aan de monding van de Arade rivier. Ferragudo is nog zo’n echt vissersplaatsje waar de kleine bootjes in de ochtend de verse vis aan land brengen die even later op de barbecues liggen van de restaurantjes aan de kade.

Op oudejaarsdag is het weer prachtig weer. Na de ochtend wandeling gaat de oliebollenkraam van Pieter open. De nog warme oliebollen zijn echt heerlijk, en we genieten er volop van.

Om 0:00 uur worden we verrast met prachtig vuurwerk vanuit Portimao, het nieuwe jaar is ook hier begonnen.

1-1-2022

De traditionele nieuwjaarsborrel bij Karin, wordt vervangen door een weer gezellige “zoom” meeting. T blijft leuk iedereen te spreken en te zien.

2-1-22

We nemen afscheid van Greta en Pieter, zij gaan verder, wij blijven nog even op deze prachtige plek.

Uit de dichte zeemist vanochtend verschijnt er met veel misthoorn geluid een flinke cruiseboot die aan de kade van Portimao wordt afgemeerd.

Als even later de zon de mist verdreven heeft gaan we in het dorpje uit eten bij een Indiaas restaurant. Omdat de zeemist weer opkomt gaan we terug naar de camper en zien we even later het cruiseschip weer langzaam in de mist verdwijnen alsof het er nooit geweest was.

4-1-22

Via een stop voor sanitaire service, stofzuigen en afspuiten van de camper melden we ons bij de poort van de CP van Silves waar we heel vriendelijk worden ontvangen. We zoeken een plekje en installeren ons.

Na het eten op naar het “Centre de Saude” om te proberen om hier een document te krijgen waarop is vermeld dat we de Boosterprik hebben gehad. Teleurgesteld door de onvriendelijke behandeling gaan we terug naar de camper en nemen we een borrel in de zon! Registratie gaat hier echt een dingetje worden, maar we gaan er nog verder mee!

Maar het weer en de schoonheid van de Algarve kunnen ons humeur niet veranderen, het is echt prachtig hier. En als je hier iets ziet vliegen in de blauwe lucht, en het is geen vliegtuig, dan zijn het voor 90% ooievaars! Op elke oude fabrieksschoorsteen of dak zijn er nesten en is het geklepper van de paren prachtig om te horen.

Gelukkig nieuwjaar allemaal

Liefs Arnold en Marjo

1. Lex en Claea:
    8 januari 2022
    Wat een prachtig verhaal weer....en dan zooooo ver van huis OLIEBOLLEN 😋😋😋😋 en dan nog Haagsche souvenirs: de ooievaars.....😉. Laat de zon jullie een zon-booster geven. Veel plezier in Portugal......wij moeten nog 14 weken wachten 👍
  2. GrePi:
    8 januari 2022
    Gelukkig heb je de boot op de foto😃 Leuk geschreven Nol, en niet alléén omdat wij er in voorkomen 😁 We moeten maar weer snel ad wandel🚶‍♀️🚶‍♀️
  3. Hans en Carla:
    8 januari 2022
    Prachtige foto's en daaraan is te zien hoe heerlijk het is om daar te zijn.
    Blijf maar lekker daar genieten, die kwakkel winter hier is helemaal niks.
    Geniet, liefs uit Leiden
  4. Laura:
    8 januari 2022
    Wat een leuk verhaal weer ! Jullie zijn het nieuwe jaar goed begonnen … lekker samen op reis en jullie beleven van alles ! Hopen dat het goed komt met de registratie. Groetjes uit Rijswijk !!!
  5. Karin, Kenn en Ijeoma:
    9 januari 2022
    Jullie foto's kunnen zo een reisgids in, prachtige weergave van jullie reisbelevenissen!
    Geniet van al het moois en het weer natuurlijk!
    Liefs van ons xxx
  6. Selma Knulst:
    9 januari 2022
    Wat een fantastische reis en prachtige foto's.
    Een hele goede keuze om nu daar te zijn ipv hier in het trieste, saaie, natte, koude kikkerland. 🐸
    Geniet nog van meer moois en wij genieten mee vd verhalen en foto's.
    Liefs 😘😘
    Selma en Arnold2
  7. Paul en Hennie:
    9 januari 2022
    Ziet er allemaal super gezellig uit. Het is beter dan hier slecht weer en dan een lock down wordt je niet vrolijk van. Geniet er maar lekker van.
  8. Hans.:
    9 januari 2022
    Wat een mooi reisverslag weer en wat staat die Haagsche Reiger er mooi op!!!Lieverds blijf genieten en nu maar weer even wachten op de volgende blog!!!Groetjes en een dikke knuffel!!!Hans.
  9. Hanneke:
    10 januari 2022
    Weer een mooi verhaal en foto’s. Weer is bij jullie lekkerder als hier. Hoop dat het boosterprobleem snel wordt opgelost. Have fun.
  10. Elly van ‘t Noordende:
    13 januari 2022
    Wat weer een prachtige foto’s en een gezellig verhaal. Het is alsof ik een boek lees. Wie van jullie twee het geschreven heeft weet ik niet, maar diegene heeft echt schrijverstalent.
    Jullie hebben het heerlijk daar en leuk dat jullie bekenden ontmoeten. Nu lieve mensen geniet er maar volop van en tot het volgende blog. Lieve groetjes Elly en Richard.